AVOKADO

Avokado je još jedna super namirnica za bebe, nutritivno, a i praktično za početnike blw dohrane. 


Nutritivno, avokado ima dvostruko više kalija od banane (kalij je važan za razvoj živčanog sustava, srca te mišića). Obiluje i vitaminom E i folnom kiselinom, kao i pregršt drugih vitamina i minerala poput magnezija, vitamina C, vitamina K te vitamina B skupine. Ono što je važno za apsorpciju vitamina jest prisutnost masti, a avokado sadrži 30 g masti od kojih je većina nezasićenih (oleinska masna kiselina koju nalazimo i u maslinovu ulju). Zdrave masnoće, kao izvor energije, važne su za bebin razvoj.

avokado i svježi sir

Avokado je idealan kao jedna od prvih namirnica  jer je, osim što je hranjiv, i mekan pa ga bebe lako jedu desnima. Možete ga poslužiti u komadu uz npr. kajganu, sir, u biti, uz što god vam padne napamet jer je njegov okus neutralan. Pri rezanju, za bebe početnike možete ostaviti jedan dio kore koja je hrapava što će im olakšati držanje. 

namaz od avokada i kefira

Osim u komadima, često ga poslužim kao namaz - kad je zreo lijepo se maže - na banana kruh, muffine, krekrere... Gnječim ga i u umak jer daje kremastu teksturu, npr. umak za tjesteninu od svježeg sira, graška i avokada. Nama je on u biti neka vrsta jocker jela, uvijek ga imam doma i kad ne znam što bih Miši ponudila jesti, imam super asa iz rukava.
primjer serviranja avokada

Još jedan razlog zašto ga uvijek imam doma jest taj što u dućanu rijetko nađem zreo avokado, uglavnom su tvrdi i zeleni (iznutra i izvana) pa ih kupim nekoliko i pustim da sazriju na kućnoj temperaturi. Avokado koji je zreo na dodir se lagano udubi, ima tamniju koru (tamnoljubičastu, ne zelenu), a unutrašnjost je žućkaste boje, kao na slici. 

boje zrelog avokada

Jednom oguljen, avokado brzo potamni što možete spriječiti tako da plod malo poprskate limunovim sokom. Također, nama pomaže da jednu polovicu uvijek ostavim s košticom unutra i prekrijem korom one druge polovice te nježno umotam u ubrus ili plastičnu foliju i čuvam u hladnjaku.