SJEMENKE LANA

Kuhana kruška uvaljana u mljeveni lan

Sjemenke lana jedna su od najčešćih namirnica u Mišinoj prehrani, u biti u našoj obiteljskoj prehrani. Lan je nutritivno jako bogatna namirnica, no ne jedemo ga samo zato, već i zbog nekih drugih njegovih svojstava.

Lan obiluje vlaknima i kao takav je prirodni laksativ. U crijevima bubri u doticaju s vodom te je kao takav odličan čistač crijevaOsim toga, bogat je i omega-3 masnim kiselinama koje su iznimno važne u razvoju dječjeg mozga i živčanog sustava.

U prehrani beba preporuča se mljeveni lan i to iz nekoliko razloga. Mljeveni lan lakše se probavlja. Omega-3 masne kiseline iskoristive su samo ako je lan svježe mljeven, ne duže od 15min prije jela. U mljevenoj strukturi nema opasnosti od gušenja dok bi čitava mala sjemenka mogla zapeti u dušniku.

Kivi i mljeveni lan

Osim zbog spomenutih nutritivnih vrijednosti, jako je praktičan jer zbog svojstva bubrenja pomaže zgusnuti rijetku hranu koju je često nepraktično davati bebama-vođama. Tako npr. jogurt ili kefir uvijek jedemo s mljevenim lanom koji sameljem i onda pomiješam s jogurtom i prije jela ostavim 5min da nabubri i stvori gustu "kašu" koju onda Mišo lako grabi žlicom.
Lan često pomiješam i sa nekom zgnječenom ili miksanom voćkom, npr. šljivom ili kivijem i tom smjesom namažem palačinke ili popečke. U mljeveni lan se može uvalajti i sklisko voće, npr. kuhana kruška pa će je bebama biti lakše držati. 
Nadjev od šljiva i mljevenog lana